اخبار

برقراری اولین خط پرواز اردبیل به استانبول

نخستین پرواز مستقیم اردبیل به مقصد استانبول روز پنج شنبه 29 مرداد ماه سال جاری از محل فرودگاه اردبیل برقرار می شود.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، معاون گردشگری استان با بیان این مطلب گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته، شرکت خدمات مسافرتی مدار اقدام به عقد قرارداد با شرکت اطلس جت ترکیه، به منظور برقراری پرواز چارتر بین اردبیل و استانبول کرده است.

قادر تقی زاده با بیان اینکه نخستین پرواز در روز پنج شنبه 29 مرداد ماه سال جاری از محل فرودگاه اردبیل انجام خواهد پذیرفت، افزود: پروازهای بعدی به فاصله یک هفته از هم، در روزهای پنجم، دوازدهم و نوزدهم شهریور ماه در ساعت 4:20 بامداد از اردبیل  و برگشت ساعت 11:30 به وقت استانبول برقرار خواهد بود.

وی ظرفیت هواپیمایی این پرواز را 216 نفر عنوان کرد و بیان داشت: جلسه ای با 31 دفتر خدمات مسافرتی فعال استان جهت هماهنگی، فروش بلیط و برگزاری تور استانبول در سالن اجتماعات این اداره کل تشکیل می شود.

تقی زاده با تأکید بر اهمیت برقراری خط هوایی خارجی از مسیر اردبیل به ترکیه، اظهار داشت: در صورت مشارکت دفاتر و تداوم پرواز می توان در گام های بعدی نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری استان در شهر استانبول و جذب گردشگر از این کشور اقدام کرد.

به گفته این مقام مسئول؛، استانبول به عنوان یک شهر توریستی سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است که در صورت تداوم پروازها و معرفی شایسته قابلیت های گردشگری استان در این شهر توریستی، می توان علاوه بر جذب گردشگران ترکیه ای، گردشگران دیگر کشورها را از این کشور همسایه به تماشای جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان نیز جذب کرد.

وی با اشاره به منفی بودن تراز گردشگری کشور در شرایط فعلی، تصریح کرد: در مقابل شش میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی خارج شده از ایران، چهار میلیون و 500 هزار گردشگر در سال 93 وارد کشور شده که در این راستا مقرر شده است براساس تدابیر و پیش بینی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این تراز تا پایان برنامه ششم مثبت شود.

این مقام مسئول در پایان از برقراری تورهای استانبول توسط شرکت خدمات مسافرتی مدار به مدت شش شب اقامت و هفت روز خبر داد و خاطر نشان کرد: در این تور، 25 هتل سه ستاره تا پنج ستاره در 6 نقطه استانبول  توسط شرکت مذکور رزرو شده است.

 وی با بیان اینکه هزینه تورها از یک میلیون و 440 هزار تومان تا سه میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده، یادآور شد: خدمات تور شامل خدمات ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری است.

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search