اخبار

پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی جهانگردی گردشگری بر زندگی میلیون‌ها انسان تاثیرات محسوسی دارد

دبیر کل سازمان ملل متحد با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی جهانگردی، این حوزه را ابزاری قدرتمند دانست که بر زندگی میلیون ها انسان تاثیرات محسوس دارد. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیام " بان کی مون" آمده است:

"روز جهانی جهانگردی امسال، نشانگر قابلیت های گردشگری در توسعه اجتماعی و اقتصادی است. با توجه به سفر بیش از یک میلیارد گردشگر بین المللی در سال، این حوزه به ابزاری قدرتمند تبدیل شده که بر زندگی میلیون ها انسان تاثیرات محسوسی می گذارد.

توانایی گردشگری برای ایجاد توسعه پایدار قابل ملاحظه است و به عنوان یکی از بخش های پیشرو در ایجاد اشتغال توانسته فرصتهای درآمد زایی بسیاری را به وجود آورد که به نوبه خود در مسیر مبارزه با فقر و توسعه متوازن کمک شایانی کرده است.

با توجه به اینکه در گردشگری ارتباط میان انسانها نقش اساسی ایفا می کند از این صنعت می توان در جهت افزایش آگاهی در ارتباط با ضرورت حفظ میراث طبیعی و فرهنگی و همچنین زمینه سازی برای ایجاد درک بهتر از سایر فرهنگها بهره برد.

در حالیکه جهان خود را مهیای پذیرش دستور کار جدیدی برای توسعه می کند، گردشگری به واسطه توانایی در ایجاد فرصتهای شغلی، تبلیغ و ترویج فرهنگ و محصولات بومی و حماین از ایده حفظ و استفاده پایدار از زیستگاههای طبیعی در دریا و خشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

بیایید برای استفاده حداکثری از پتانسیل های عظیم گردشگری دست در دست هم دهیم و با حفاظت از محیط زیست و ترویج و نهادیه ساختن اشکل توسعه پایدار برای ایجاد یک زندگی در خور برای بشر تلاش کنیم."

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search