اخبار

معاون صنایع دستی سازمان خبر داد؛ اختصاص2هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از بافته های نساجی

با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خانه احرامی بافی شهرستان شوشترافتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان؛ بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان اظهار کرد: سال 94 را به عنوان سال حمایت از صنعت نساجی نامگذاری کرده ایم و به این دلیل از صنایع فراموش شده و در حال نابودی حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای حمایت از صنعت نساجی کشور گفت: در سال 93 بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از صنعت نساجی هزینه شده است و در سال جاری این اعتبار به 2 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در اعطای تسهیلات و حمایت از صنعت نساجی در کشور هیچ محدودیت مالی و اعتباری وجود ندارد و به این دلیل صنعتگران می توانند تا سقف یک میلیارد ریال وام با بهره چهار درصد دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که صنعتگران متقاضی دریافت وام بیش از یک میلیارد ریال باشند باید قدری سود بیشتر پرداخت کنند ولی بهره در این وام ها بسیار ناچیز است زیرا دولت قصد حمایت از این صنعت را دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا بار دیگر جایگاه گذشته خود را در صنعت پارچه و نساجی بدست آوریم و در این زمینه از همه توان دولتی برای حمایت از بخش خصوصی استفاده می کنیم.

وی گفت: در گذشته و تا اوایل دوران قاجار ایران به عنوان بزرگترین صادرکننده پارچه و لباس در جهان شناخته می شده ولی در حال حاضر ایران بزرگترین واردکننده پارچه و بافته ها به شمار می آید که این روند باید اصلاح شود و ایران جایگاه خود را باز یابد.

نامورمطلق افزود: کیفیت بافته های ایرانی بی نظیر است ولی در حال حاضر هم بسیاری از تولیدات ایرانی به دلیل ناآشنا بودن نام برندهای کشور در بازارهای جهانی به عنوان تولیدات سایر کشورها عرضه می شوند که این مسئله باید با احیای داشته های گذشته ایران در این زمینه اصلاح شود.

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search