اخبار

معاون گردشگري سازمان؛ تقويت گردشگري مذهبي از حوزه هاي اصلي سياستگذاري است

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كشور با بيان اينكه  بيش از 50 درصد گردشگران كشور  به نيت زيارت سفر مي كنند گفت:  تقويت گردشگري مذهبي از حوزه هاي اصلي سياستگذاري ماست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی زنجان؛ رحماني موحد معاون گردشگري  سازمان در بازديد از حسينيه اعظم زنجان اظهاركرد: اهميت گردشگري مذهبي در ايران بالاست و بايد در برنامه تقويت گردشگري مذهبي بازاريابي و تبليغ مناطق داراي فرصت گردشگري مذهبي مد نظر باشد.

وي خاطر نشان كرد: حسينيه اعظم زنجان با آيين عزاداري منحصر به فرد  خود به ويزه در ايام محرم فرصت مناسبي براي جذب گردشگر مذهبي است البته به دليل حال و هوا و فضاي معنوي خاص  اين محل برنامه ريزي ها نيز بايد به صور ويژه مورد توجه باشد.

معاون گردشگري  سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كشور ،ادامه داد: آيين عزاداري حسينیه اعظم  ظرفيت هاي اين مكان ذهبي را بالفعل كرده و سفر به اين شهر را در طول سال جذاب كرده  است.

رحماني موحد  با اشاره به اينكه بركات حسينيه اعظم زنجان  براي كل استان بسيار است ابراز كرد: جز مشهد،قم و شيرازكه سه شهر اصلي زيارتي هستند در ساير نقاط كشور نيز امامزاده ها و بقاع متبركه اي وجود دارد كه ظرفيت جذب گردشگر دارند.

وي تاكيد كرد: دستگاه هاي ذي ربط بايد نسبت به تبليغ  و ارايه خدمات در اماكن مذهبي تلاش كنند سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان نيز از آن ها حمايت كند.

رحماني موحد برخورداري از برنامه هاي فرهنگي مناسب  را از ضرورت هاي پويايي اماكن مذهبي برشمرد

گفتنی است، وي كه به مناسبت برگزاري دهمين جشنواره ملي آش ايراني و نخستين جشنواره بين المللي غذاي كشورهاي عضو اكو- جاده ابريشم به زنجان سفر کرده بود در ادامه برنامه های خود از موزه مردان نمكي واقع در عمارت ذوالفقاري و موزه مردم شناسي واقع در رختشويخانه زنجان و موزه صنايع دستي واقع در عمارت دارايي بازديد كرد.

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search